Header Welcome

text

JEMPUT DATANG KE BLOG SAYA..mudah mudahan dengan kehadiran blog ini ia dapat memberi manfaat kepada semua, bukan nak tunjuk pandai atau hebat tetapi sekadar berkongsi secebis pengetahuan dari Ilmu Allah yang ada dimuka bumi ini ...

Friday, February 26, 2010

ILMU TUA KHAS UNTUK MELAYU ISLAM

Ilmu ini diwarisi dari Allahyarham Hj. Tunas Othman kg. sarang buaya semerah Batu Pahat Johor salah seorang panglima Kiai Salleh di zaman darurat komunis. Ilmu yang berlandaskan ayat suci Al-Quraan dan 4 unsur yang terdapat dalam diri manusia.


Allahyarham Hj. Tunas Othman

Ilmu Tua Ini Terbahagi 2:
1. Ilmu Keselamatan
2. Ilmu Gerak Panglima

Ilmu Keselamatan :
lmu ini tak diajar secara jarak jauh kerana untuk menjaga ilmu ini serta rahsianya. Apa yang diperlukan ialah anda perlu untuk berjaga semalaman sahaja tidak tidur tanpa perlu melakukan apa apa ritual yang menyimpang dari ajaran Islam dan sukar. Di antara barang barang sebagai syarat menuntut ilmu yang perlu dibawa ialah kain putih 4 meter, asam jawa sebungkus, garam sebungkus, jarum seberkas, minyak atar sebotol dan sebilah pisau.
Perlu diingat ilmu ini tidak diajar kepada sebarangan orang , mereka yang diijazahkan keilmuan ini wajib mengambil ilmu gerak panglima terlebih dahulu dan setelah anda bertemu guru dan dan mendapat lampu hijau sahaja yang diajar atau diijazahkan ilmu ini. Walaubagaimanapun kebanyakan mereka yang mengambil ijazah ilmu gerak panglima amat berpuas hati walau tidak diijazahkan ilmu keselamatan ini kerana keduanya memang setanding antara satu sama lain cuma cara dan kaedahnya yang berbeza.


2. Ilmu Gerak Panglima
Keilmuan yang diajar dalam Ilmu Gerak Panglima ialah persilatan sendeng gerak panglima, kebatinan, perubatan , alam ghaib ( gerak illahi). Untuk memenuhi tuntutan dewasa kini maka keilmuan ini juga diajar secara jarak jauh dan dekat mengikut tahap tahap tertentu. Keilmuan ini insyaallah tidak menyimpang dari ajaran Islam kerana ianya berteraskan Al-Quraan contohnya seperti Kalimah syahadah, surah al-Fatihah, Ayat Khursyi, 4 kul , surah Al-lahab dan Ayat 9 surah Yassin. Surah surah ini merupakan surah yang biasa kita baca.. Tetapi terdapat perbezaan yang ketara jika anda menerima ijazah ayat ayat ini dengan tidak ijazah ( tanpa guru) .
Tahap 1 - Mahar 900
Anda akan diijazahkan Ilmu persilatan sendeng gerak panglima, kebatinan penuh dan perubatan ( untuk rawatan diri dan orang lain) serta ijazah gerak illahi. Keampuhan tahap ini setanding dengan tahap 2 dan 3 cuma ianya untuk kegunaan anda sendiri.
Tahap 2 ( Guru Muda) Mahar RM1800
Anda akan diijazahkan ilmu persilatan sendeng gerak panglima, kebatinan penuh, perubatan (untuk rawatan diri dan orang lain) ijazah gerak illahi serta amalan ayat perang - mampu mengijazahkan ahli keluarga isteri dan anak-anak untu tahap 1.
Tahap 3 ( Guru -Master ) Mahar RM2800
Anda akan diijazahkan ilmu persilatan sendeng gerak panglima, kebatinan penuh , perubatan (untuk rawatan diri dan orang lain) serta ijazah gerak illahi , amalan ayat perang - mampu mengijazahkan ahli keluarga isteri anak-anak serta orang lain untuk tahap dan 2 .
Ilmu keselamatan - Anda akan diijazahkan tahap 1,2 dan 3 (jika mendapat lampu hijau dari guru utama) - kerana ilmu keselamatan memang tidak dijual beli hanya orang yang berhak akan beri hak . Mahar RM6900 - hilai mahar ini tidak seberapa jika dibandingkan dengan apa yang diperolehi dan faedahnya walaubagaimanapun bagi mereka yang bertuah kemungkinan besar anda tidak akan dikenakan mahar untuk mempelajari ilmu keselamatan ini, malahan jika anda hanya belajar ditahap 1 sekalipun jika guru rasa anda layak mendapat ilmu ini maka anda hanya akan dikenakan mahar untuk tahap 1 aje..... waasalam.
Kesemua tahap boleh diijazah secara jarak jauh atau hadir kecuali persilatan jika anda berminat anda digalakkan untuk kegelanggangnya.
*** Anda berhak bertanya kepada guru tentang kesemua keilmuan yang dipelajari mengikut tahap keilmuan yang dipelajari tanpa dikenakan bayaran lagi seumur hidup insyaallah.
Perbezaan antara ijazah jarak jauh dan hadir ialah jika anda ijazah secara jarak jauh maka anda tidak merasai ujian-ujian yang akan dilaksanakan terhadap setiap penuntut baru yang diijazahkan secara hadir . Walaubagaimanapun sekiranya anda berkesempatan anda boleh bertemu dengan gurunya untuk merasai ujian tersebut insyaallah.
Bagi saya org yang pernah mempelajari keilmuan ini, saya amat amat mengalakkan setiap penuntut tahap 1,2 dan 3 hadir. Kerana proses pengijazahan hanya mengambil masa satu malam aje dan ianya perlu untuk membina keyakinan diri kita terhadaap keilmuan yang dipelajari dari segi keampuhannya dan bebas dari unsur yang dilarang dalam Islam insyaallah.
Pada saya ianya amat amat berbaloi untuk menghadapi cabaran dewasa kini. Walau bagaimanapun jika anda ingin keterangan lanjut silalah ctc gurunya. Kerana cabaran kini tidak mengira masa dan usia, malang tidak berbau. Jadi apakah persiapan anda untuk diri anda, keluarga anda, bangsa anda, agama anda dan negara yang dicintai.

Jika anda berminat sila hubungi En. Zali(guru) (019-6082310) / Faizal 0132081972
133 Kg. Parit Tengah Pt. Baru Batu 18 ayer Hitam 84050 Muar Johor.
Sila bankin mahar ke acc Faizal Surip, dan emailkan resit pembayaran ke jawason72@gmail.com . Selepas itu sms ke o13-2081972 bagi tujuan pemberitahuan.