Header Welcome

text

JEMPUT DATANG KE BLOG SAYA..mudah mudahan dengan kehadiran blog ini ia dapat memberi manfaat kepada semua, bukan nak tunjuk pandai atau hebat tetapi sekadar berkongsi secebis pengetahuan dari Ilmu Allah yang ada dimuka bumi ini ...

Friday, November 6, 2009

KUNDALINI REIKI (VERSI 2008)

KUNDALINI REIKI (VERSI 2008)

KUNDALINI REIKI
Kundalini Reiki merupakan salah satu jenis Reiki yang sekian banyaknya tersebar ketika ini. Ianya lebih mudah, tanpa penggunaan simbol, warna atau visual yang merumitkan.
Kundalini Reiki bermakna saluran penyembuhan yang tertentu dan cakra-cakra telah dibuka dan anda dengan itu mendapat jalan masuk ke tenaga bumi. Cakra Dasar iaitu pusat tenaga terletak berhampiran hujung tulang belakang berperanan sebagai pintu masuk untuk tenaga reiki kundalini. Selepas proses pengaktifan dilakukan tenaga akan mengalir keseluruhan tubuh melalui saluran utama tenaga dan keluar dari cakra mahkota yang terletak dibahagian atas kepala. Saluran tenaga ini bergerak dari cakra Dasar ke cakra mahkota. Kundalini terbuka bermakna,selepas suatu masa yang tertentu,pemerosesan pembersihan cakra-cakra pun akan mencapai kesempurnaan. Ianya bererti segenap bahagian-bahagian tubuh dan saluran tenaga telah diperolehi dan telah tersedia untuk digunakan dalam berbagai situasi penyembuhan.
Photo dibawah menunjukkan diantara kaedah rawatan dalam Reiki



**(Photos owner from suzanneReiki.ca - thanks!)



Kundalini Reiki dapat dikuasai setelah penyelarasan / attunement yang mudah, hanya memerlukan masa lebih kurang 25 minit untuk proses attunement.
Kundalini Reiki 2008
Ia adalah Kundalini Reiki versi terbaru yang telah di upgrade dan diperbaharui dengan mempunyai hanya 3 tingkatan / level secara keseluruhannya. Iaitu KR1, KR2, KR3 (Master). Versi Kundalini Reiki yang lama / yang sebelum ini mempunyai 9 level iaitu tambahan 6 level selepas level 3 yang dipanggil sebagai booster yang perlu diambil attunement secara berasingan dan berperingkat-peringkat (jarak masa 5 hari setiap peringkat). Tetapi Kundalini Reiki yang terbaru kali ini telah singkatkan menjadi 3 level secara keseluruhannya.ang diajar.

KUNDALINI REIKI LEVEL 1– KR1

Dalam penyelarasan aturan kundalini reiki 1 (KR1) – kesemua simpulan dan sekatan dalam cakra-cakra disingkirkan (melainkan cakra Dasar). Saluran utama tenaga, dari cakra mahkota ke cakra Dasar dibersihkan sebagai penyediaan untuk pembangkitan Kundalini Reiki yang anda akan alami dalam pengaktifan Kundalini Reiki peringkat 2 (KR2). Dimana cakra hati menjadi bertambah besar dan saluran tenaga dari tangan ke cakra mahkota dibuka supaya reiki boleh mengalir,sebaik-baik sahaja berlaku proses pengaktifan. Kundalini Reiki 1 (KR1) adalah bersamaan attunement USHUI REIKI 1,2,3.

KUNDALINI REIKI LEVEL 2– KR2
Dalam Kundalini Reiki peringkat 2, kesemua cakra-cakra utama dan saluran-saluran tenaga akan kosong dan terbuka. Mula berlaku pembangkitan kundalini, penaikan Api kundalini minima ke cakra pusar (solar plexus Chakra). Bersedia untuk pembangkitan penuh kundalini pada peringkat KR3. Di peringkat ini anda juga akan diajar meditasi khusus Kundalini Reiki yang dapat menaikkan api/energi kundalini dalam masa yang singkat. Melalui meditasi ini juga jalur-jalur energi / cakra dapat dibersihkan.

MODULE PEMBELAJARAN & TEKNIK MASTER KUNDALINI REIKI
HEALING (PENYEMBUHAN) - Setelah anda menerima pengaktifan Kundalini Reiki – KR1, maka serta-merta anda telah mampu melakukan rawatan penyembuhan diri sendiri mahupun orang lain dari jarak dekat mahupun jauh.
CLEANSING ROOM / HOUSE (PEMBERSIHAN UNSUR NEGATIF DALAM RUMAH / TEMPAT.) -Kaedah Kundalini Reiki juga boleh dimanfaatkan untuk meneutralkan unsur-unsur negatif dalam kediaman dan ianya juga boleh dilakukan dari jarak jauh mahupun dekat. www.reiki-malaysia.com
HEALING THE CARMIC BAND (PENYEMBUHAN HUBUNGAN KARMA) -Untuk memperbaiki hubungan seseorang dengan lainnya. Hubungan rumahtangga, jiran dll.
SITUATION / QUALITIES HEALING (PENYEMBUHAN SITUASI/KUALITI)-Untuk menyembuh / memperbaiki sesuatu situasi atau kualiti sesuatu peribadi/watak/ sifat buruk manusia. Seperti ketidakstabilan emosi. Contohnya perasaan cemburu yang keterlaluan, lemah semangat, malas,kecewa dan putus asa, gelisah, bimbang, risau tidak menentu, ketidakyakinan diri, kesedihan, kemarahan, dan sebagainya.

KUNDALINI REIKI LEVEL 3 (KR3 - MASTER)
Inilah level terakhir dalam pengaktifan Kundalini Reiki,dan dari level ini anda sudah mencapai level master dan boleh mengajarkannya kepada orang lain. Anda boleh memberi attunement walaupun anda sedang tidur!! Dan anda akan memperolehi lagi beberapa penyelarasan tambahan seperti dibawah.
DIAMOND REIKI (REIKI BERLIAN) - Apabila menggunakan teknik ini, maka sebuah kristal (berlian) eterik akan berada di chakra mahkota praktisi, dan memperkuatkan kualiti penyaluran Reiki praktisi.
CRYSTALLINE REIKI (REIKI KRISTAL) - Dikeseluruhan tubuh kita terdapat jumlah kecil kristal yang tertentu,ini adalah jalan keluar bagi trauma yang telah kita alami sepanjang hidup. Setiap kali kita gagal untuk menyelesaikan sesuatu trauma,sebutir kristal akan terbentuk. Trauma ini contohnya adalah seperti tangan yang patah, terseliuh, kesedihan dan sebagainya. Jika umpamanya seseorang itu terpatah tangan sebutir kristal terbentuk untuk menjadi memori dari kesakitan dan perasaan dari trauma itu. Melalui kaedah pengaliran reiki kristal ini boleh dicair dan disembuhkan.
DNA REIKI (REIKI DNA) - Menguatkan keupayaan untuk menyembuhkan / memperbaiki kualiti DNA. Contohnya penyakit keturunan seperti Asma & dll.
BIRTH TRAUMA REIKI (REIKI TRAUMA KELAHIRAN) - Salah satu bentuk trauma adalah trauma akibat proses kelahiran. Ini mungkin terjadi akibat proses kelahiran yang sulit seperti bayi songsang, tak cukup bulan, tali pusat terbelit dan sebagainya. Kesan daripada kejadian tersebut mungkin mengakibatkan seseorang tersebut mengalami trauma seperti takut dalam kegelapan atau sesuatu dan sebagainya. Trauma ini dapat dihilangkan secara perlahan dengan - teknik ini
LOCATION REIKI (REIKI LOKASI) Teknik ini digunakan untuk menyelaraskan “Carmic Band” antara manusia dengan suatu tempat yang penuh energi negatif yang boleh menggangu kesihatan manusia. Oleh itu teknik location reiki digunakan untuk meneutralkan energi negatif tersebut.
BALANCE REIKI (PENYEIMBANGAN REIKI) - Teknik ini digunakan untuk menyeimbang seluruh sistem energi tubuh .
MODULE TAMBAHAN
REIKI UNTUK PELBAGAI HAJAT:
1. Penarik Cinta dan Pengasihan
2. Rezeki dan Kekayaan
3. Meningkatkan Karisma Diri
4. Pemagaran Ghaib
5. Peminjam Membayar Hutang
6. Mengaktifkan Panca Ke-Enam
7. Pelbagai hajat, Matlamat dan Masalah
ATTUNEMENT
Untuk mempelajari Kundalini Reiki sebelum itu terlebih dahulu perlulah dibuat 'attunement' (penyelarasan/ pengijazahan). Perumpamaannya seperti ketika anda membeli sebuah radio baru, ia tidak dapat digunakan sehinggalah anda menyelaraskan frekuensi / gelombang stesen siaran yang dikehendaki. Kemudian barulah anda dapat menerima & mendengar siaran radio tersebut. Proses attunement akan memakan masa lebih kurang 25 minit.
Kursus ini diambil secara jarak jauh . Ianya amat mudah anda hanya perlu sms atau hubungi saya di talian : +6013-2081972.

YURAN PERLATIHAN MASTER KUNDALINI REIKI
Reiki merupakan suatu keilmuan yang sangat dirahsiakan. Reiki mula menyebar setelah diajarkan di Hawai, Amerika Syarikat. Ini kerana orang-orang barat beranggapan sesuatu yang bagus haruslah disebarluaskan. Pada mulanya penyebaran Reiki bermula agak perlahan disebabkan faktor pembiayaan yang sangat besar. Yuran untuk mempelajari Reiki level 1 adalah US$200.00 (RM760.00) , untuk tingkat kedua adalah US$600.00 (RM2,280.00) dan untuk tingkat Master adalah US$10,000.00 (RM38,000.00)!!....
Di masa kini, kita amat beruntung kerana sudah ramai Master Reiki yang walaupun telah mengeluarkan biaya yang besar namun mahu mengajar Reiki dengan bayaran yang lebih rendah dengan tujuan agar Reiki dapat disebarkan seluas-luasnya demi kesejahteraan umat manusia.
TERMURAH DI MALAYSIA!!
Ya! Dengan yuran serendah RM336 (biasa RM2,215) Anda akan dapat:
1. Attunement Kundalini Reiki Level 1 - level 3 (Master)
2. Manual Master Kundalini Reiki V2008
3. Anda boleh Beri Attunement Kepada Orang Lain
4. Sijil Master Kundalini Reiki
5. BONUS 1- CD MP3 Muzik Meditasi + Muzik Meditasi Untuk Pelbagai Hajat
6. BONUS 2- CDROM Diktat Paranormal & Ilmu Hikmah
7. BONUS 3- CDROM Lengkap Rahsia Tarikh Lahir
8. BONUS EKSKLUSIF - Master Gold Reiki (level 1 - 3)

"KALAU ADA YANG MUDAH,
KENAPA AMBIL YANG SUSAH"
"KALAU ADA YANG CEPAT,
KENAPA AMBIL YANG LAMBAT"
"KALAU ADA YANG MURAH,
KENAPA AMBIL YANG MAHAL"

CARA MEMBUAT BAYARAN:
Hubungi / SMS
FAIZAL BIN SURIP
NO. 4 JALAN RE2 TAMAN RAMBAI EMAS 75250 MELAKA.

Sebarang pertanyaan gmail: jawason72@gmail.com